اخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی

“سازمان فضایی امارات به نام ‘الإمارات للفضاء’ در کنفرانس ‘کوسبار’ دستاوردهای خود را معرفی کرد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، وفد از طرف آژانس فضایی امارات متحده عربی به ریاست وزیر ورزش و رئیس شورای آژانس، دکتر احمد بالهول الفلاسی، در کنفرانس ۴۵ام کمیته تحقیقات فضایی (کوسپار) که در شهر بوسان کره جنوبی برگزار شد، شرکت کرد.

این وفد در طول کنفرانس، مهم‌ترین پروژه‌ها و دستاوردهای پیشرو امارات در زمینه فضا را بررسی کرد و بر تلاش‌های مستمر آژانس فضایی امارات برای تقویت همکاری‌های بین‌المللی و حمایت از نوآوری و توسعه در تحقیقات فضایی پیشرفته تأکید کرد.

فلاسی در یک جلسه گفت‌وگو که در حاشیه کنفرانس برگزار شد، با حضور جمعی از رهبران جهانی در زمینه فضا، شرکت کرد. وی توضیح داد که اقتصاد فضایی ملی رشد فوق‌العاده‌ای داشته و شرکت‌های ملی بیش از ۱۰.۹ میلیارد درهم در اقتصاد کشور سهم دارند که ۴۰.۷ درصد از تولید اقتصادی این بخش را تشکیل می‌دهد.

وی همچنین تأکید کرد که امارات در زمینه سرمایه‌گذاری در فناوری فضایی، پرتاب ماهواره‌ها و فعالیت‌های فراگیر فضایی، در رتبه‌های بالایی در سطح جهانی و منطقه‌ای قرار دارد و این موضوع نشان‌دهنده عزم راسخ این کشور برای تقویت قابلیت‌های فضایی‌اش است.

فلاسی افزود که امارات به دنبال تقویت محیطی همکاری‌طلبانه بین بخش‌های عمومی و خصوصی است تا به جذب استعدادها و سرمایه‌گذاری‌های جهانی کمک کند و این کشور را به مرکزی جهانی برای نوآوری در حوزه فضا تبدیل کند.

او همچنین مسیری را که برنامه فضایی ملی به مدت ۲۶ سال طی کرده، برجسته کرد و به دستاوردهای بارزی که نشان‌دهنده چشم‌انداز جاه‌طلبانه این کشور است، پرداخت. این مسیر از تأسیس شرکت ثریا در سال ۱۹۹۷، که انقلابی در ارتباطات فضایی ایجاد کرد، آغاز شده و به پرتاب مأموریت کاوش مریخ (مسبار الأمل) در سال ۲۰۲۰ رسید که علامت تاریخی از تعهد امارات به برتری در اکتشاف فضا محسوب می‌شود.

فلاسی همچنین به «برنامه امارات برای فضانوردان» و مأموریت آینده برای کاوش کمربند سیارک‌ها در سال ۲۰۲۸ اشاره کرد و بر نقش رهبری امارات در این حوزه تأکید نمود.

وی همچنین به اعلام ارسال اولین فضانورد اماراتی و عربی به مدار ماه اشاره کرد که نشان‌دهنده تعهد دائمی این کشور به نوآوری و دستیابی به دستاوردهای جدید در زمینه فضا است و امارات را در صف اول کشورهای پیشرفته در زمینه اکتشاف فضا و توسعه علوم فضایی قرار می‌دهد.

فلاسی در پایان تأکید کرد که امارات توانسته است دستاوردهای بزرگی در مواجهه با چالش‌های زیست‌محیطی با استفاده از فناوری فضایی، از جمله پروژه «مجمع داده‌های فضایی» که یک پلتفرم دیجیتال کامل است و داده‌های فضایی را برای محققان، دانشمندان، مؤسسات دولتی و خصوصی، شرکت‌های نوپا و جامعه فراهم می‌کند، به دست آورد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا